Po powrocie rozpoczął się kolejny intensywny tydzień nauki, tym razem skupiliśmy się na grach planszowych i TIK. Uczniowie pracowali wspólnie na platformie eTwninning, gdzie równolegle do projektu Power pracujemy nad tematyką gier planszowych i ruchowych popularnych teraz i w przeszłości. Oczywiście wszystkie gry popularne w Polsce i Hiszpanii wypróbowaliśmy w praktyce, ucząc się nawzajem ich zasad, zaś rodzice i dziadkowie uczniów byli nieocenionym źródłem informacji odnośnie gier z ich dzieciństwa. Opis wszystkich poznanaych gier umieściliśmy w przewodniku stworzonym w wersji polsko-hiszpańsko-angielskiej w aplikacji Storyjumper.

By utrwalić znajomość polskich i hiszpańskich miast, uczniowie poznali także programy Toonytool i Fodey, w których tworzyli animacje i interaktywne plakaty. Szkoła w miasteczku Batea jest jedną z nielicznych w Hiszpanii, gdzie uczniowie nie korzystają z książek w wersji papierowe – wszystkie potrzebne materiały znajdują się w ich szkolnych laptopach. Dlatego też dostęp do nich mieliśmy zawsze w zasięgu ręki.

Zajęcia pozaszkolne uwzględniały wizytę w lokalnej winiarni, gdzie poznaliśmy proces produkcji tutejszego wina. Wybraliśmy się także na wycieczkę trasą turystyczną Via Verda, podziwiając spektakularne górskie krajobrazy.

W ostatni piątek odbyła się uroczystość pożegnania z uczniami i nauczycielami, przez 2 tygodnie wszyscy zaprzyjaźniliśmy się ze sobą i z pewnością będziemy w kontakcie po powrocie do Polski. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku to my będziemy gościć u siebie hiszpańskich uczniów. Obdarowaliśmy się nawzajem prezentami – słodycze, ekologiczne torby oraz pamiątkowe zdjęcia z podpisami wszystkich uczestników okazały się świetnym pomysłem na utrwalenie wspólnie spędzonego czasu. Na uroczystej wieczornej kolacji mieliśmy okazję powspominać najciekawsze momenty z pobytu w Hiszpanii.

W ramach podsumowania projektu Power, oddajemy głos naszym uczestnikom, których zapytaliśmy o ich wrażenia z pobytu w Hiszpanii. Oto one:

 

Karina: Najbardziej podobało mi się nastawienie innych ludzi do nas, jedzenie oraz dobrze zorganizowany czas – pomimo wielu ciekawych zajęć był też czas na odpoczynek.

Bartosz: Świetne atrakcje. Mieliśmy możliwość udoskonalenia oraz testowania naszych umiejętności językowych w terenie. Fantastyczna atmosfera, super opiekunowie.

Zosia: Było świetnie, fajnie zorganizowany czas, mieliśmy możliwość poznania lokalnych tradycji oraz nowych znajomych.

Paweł: Bardzo fajna atmosfera, poznanie fajnych ludzi, odwiedzenie wielu przepięknych miejsc, podszkolenie umiejętności językowych, możliwość stworzenia własnej gry, bardzo fajne miasto (blisko do boiska sportowego, paddla i basenu).

Patryk: Według mnie wszystko było fajne, mi.in. rozwijanie umiejętności językowych, możliwość zobaczenia różnych ciekawych miejsc, kontakt z osobami z innego kraju, świetne jedzenie (tylko czasami za dużo:)  ).

Jagoda: Lot samolotem, plaża, siatkówka, cudowne widoki, wygodny autobus, super towarzystwo, gagapit, bardzo fajni opiekunowie i piękny apartament.

Ania: Plaża byłą fajna, miejsca noclegów również. Wolny czas i możliwość praktyki
j. angielskiego też super. Atmosfera świetna.

Karol: Rozwijanie umiejętności językjowych, zwiedzanie nowych miejsc, poznawanie innych kultur, miłe wspomnienia.

Karolina: Fajne były noclegi, plaża, zwiedzanie, dobre jedzenie, super opiekunowie, dużo wolnego czasu, fajne osoby i fajna szkoła.

Lena: Ludzie są tu bardzo mili i dobrze znają j. angielski. Po lekcjach często spędzałam czas z rówieśnikami z Hiszpanii - chodziliśmy na basen i na siłownię. Kucharz w naszym hotelu przygotowywał bardzo smaczne dania. Pobyt w Barcelonie i Tarragonie i tamtejsze plaże oraz zabytki były dla mnie najciekawsze.

 

Katarzyna Drapała – koordynator projektu